.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
درمان قابل توجه نابينايي با زعفران

نتايج تحقيقات نشان مي دهد زعفران ممکن است به جلوگيري از کاهش ديد چشم در سنين پيري و حتي بهبود ديد در افرادي که از بعضي بيماري هاي کور کننده رنج مي برند، کمک کند.

به گزارش شمال نیوز ، به نوشته پايگاه اينترنتي روزنامه تايمز اف اينديا، تحقيقات سيلويا بيستي استاد مرکز بينايي دانشگاه آکيلا ايتاليا نشان مي دهد زعفران آثار قابل توجهي بر روي ژن هايي دارد که کارايي سلول هاي اصلي بينايي چشم را تنظيم مي کنند.
اين تحقيقات نشان داده است که اين گياه گران قيمت نه تنها سلول هاي بينايي چشم را از آسيب حفاظت مي کند بلکه همينطور ممکن است روند بيماري هاي کور کننده مانند "اي ام دي" را کند و يا حتي روند آنرا در جهت عکس تغيير دهد.
اي ام دي يکي از بيماري هاي شبکيه چشم است که مي تواند موجب از دست رفتن ديد مرکزي شود به طوري که شناسايي چهره ها، خواندن، رانندگي کردن و ديگر فعاليت هاي روزمره براي فرد دشوار مي شود.
آزمون کلينيکي بر روي بيماراني که در رم از اين بيماري رنج مي بردند نشانه هاي اوليه اي را نشان داد حاکي از اينکه درمان با رژيم افزودني از زعفران مي تواند موجب احياي سلول هاي آسيب ديده چشم شود.
به گفته دکتر بيستي، زعفران تنها يک آنتي اکسيدان نيست بلکه اين گياه در ظاهر مواد ديگري هم دارد که بينايي را حفظ مي کند.
وي افزود به عنوان مثال زعفران ظاهرا بر ژن هايي که محتويات اسيد چرب غشا سلولي را تنظيم مي کنند تاثير مي گذارد و اين مساله سلول هاي بينايي را محکم تر و مقاوم تر مي کند.
وي همچنين گفت علاوه بر اين بر اساس آزمايش ها بر روي حيوانات، رژيم زعفران، چشم را از آثار مخرب نور شديد حفظ مي کند، مساله اي که همه ما هنگامي که زير نور آفتاب قرار مي گيريم از آن رنج مي بريم.
به گفته خانم بيستي، تحقيقات ديگر نشان داده است که زعفران در اثرگذاري بر بيماري هاي ژنتيک چشم مانند بعضي بيماري هاي رنگدانه که ممکن است موجب کوري دائمي در افراد جوان شود موثر است. تحقيقات بر روي حيوانات در اين مورد هم نشان داده است که زعفران روند از دست رفتن بينايي را در اين گونه بيماري کند مي کند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.079 seconds.